کد خبر: ۸۹۶۲
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

کشتی گیران محله خاتم الانبیا(ص) دست پر از روسیه برگشتند

تیم روسیه که جزو قدر‌های کشتی جهان است، از‌طریق باشگاه (جی‌وی‌ال) از بچه‌های محله خاتم‌الانبیا (ص) دعوت کرد که در مسابقات بین‌المللی این کشور حضور یابند.۱۶‌فروردین مسابقات در مسکو برگزار شد.

باز هم درخششی دیگر از بچه‌های محله خاتم‌الانبیا (ص)، این‌بار در مسابقات جهانی روسیه در ۱۶ فروردین. قصه از آنجایی رقم خورد که سال گذشته مسعود نیازی، سرمربی تیم کشتی هنگ‌کنگ، از قهرمانان نوجوان و جوان کشتی محله خاتم‌الانبیا (ص) دعوت کرد که در رقابت‌های مسابقات بین‌المللی که در این کشور برگزار شد، شرکت کنند. حاصل آن مسابقات، کسب ۱۰ مدال قهرمانی برای ورزشکاران محله خاتم‌الانبیا (ص) بود.

در آن مسابقات، تیم روسیه که جزو قدر‌های کشتی جهان است، از‌طریق باشگاه (جی‌وی‌ال) از آنها دعوت کرد که در مسابقات بین‌المللی این کشور حضور یابند.۱۶‌فروردین مسابقات در مسکو برگزار شد و بچه‌های محله خاتم‌الانبیا (ص) در فصل سوم لیگ جام جی وی‌ال ۲۰۲۴ رقابت‌های سختی را تجربه کردند. 

 

تجربه دوباره قهرمانی

 

از دوازده‌نفری که در این رقابت‌ها حضور یافتند، چهارنفرشان توانستند باز هم به قهرمانی برسند و روی سکوی اول تا سوم رقابت‌ها بایستند. مدال طلا را سعید حسنی برد، مدال نقره را امیر عبد‌الله زاده و دو مدال برنز بر گردن ایلیا ایوبی و محمد‌جواد محمد‌پور افتاد.


از یازده‌سالگی به دلیل اینکه پدرش عاشق کشتی بوده وارد این عرصه شده و در ادامه با پشتکار پیشرفت کرده است. مقام دوم این مسابقات از آن امیر عبد‌ا... زاده با وزن ۶۸ کیلوگرم شد که در مسابقات جهانی هنگ‌کنگ هم مدال برنز نصیبش شده بود.


تجربه دوباره قهرمانی

سعید حسنی نایب‌قهرمان کشور و عضو تیم ملی نونهالان است. او در وزن ۴۸ کیلو‌گرم مسابقات روسیه مدال طلا را به دست آورد. متولد ۱۳۸۸ است و قبلا هم طعم شیرین قهرمانی را در مسابقات مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی چشیده است.

تجربه دوباره قهرمانی

یکی از بچه‌های تازه‌وارد باشگاه که بین بچه‌ها به «جنگنده کشتی» معروف است و مربی مطمئن است که آینده درخشانی دارد، ایلیا ایوبی ده‌ساله است. او که در وزن ۳۶ کیلوگرم در این مسابقات به رقابت پرداخته است، توانسته مدال برنز این مسابقات را صاحب شود.

تجربه دوباره قهرمانی

قهرمان دیگر این مسابقات خیلی دوست دارد کشتی را به بچه‌محل‌هایش در مسجد محله یاد دهد. معتقد است کشتی آدم را صبور می‌کند و آرام. محمد‌جواد محمد‌پور دوازده‌سال دارد و در وزن ۴۶‌کیلوگرم مسابقات روسیه شرکت کرده است. او که در مسابقات هنگ‌کنگ روی سکوی اول ایستاده بود، در این مسابقات، مقام سوم را کسب کرد.

* این گزارش چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۶ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر